W dniu 8 stycznia 2025 roku, w siedzibie RDLP we Wrocławiu, odbyło się spotkanie Stałej Komisji ds. Współpracy z Firmami Usługowymi.
Podczas spotkania poruszono poniższe kwestie:
– aktualna, ogólna sytuacja RDLP we Wrocławiu w szczególności w lasach społecznych i skutkach powodzi,
– sytuacja finansowa RDLP we Wrocławiu,
– wyniki postępowań przetargowych na wykonywanie usług leśnych w roku 2025,
– wykorzystanie programu Usługi Leśne do weryfikacji potencjału wykonawców
w postępowaniach przetargowych,
– kontrola wykonawców usług leśnych oraz egzekwowania zapisów umownych wobec wykonawców usług leśnych, zwłaszcza zapisów dotyczących personelu, sprzętu
i przepisów bhp,
– zalety jednego terminu otwarcia ofert w całej Polsce,
– potrzeba zmian treści wzorcowej umowy tak aby jej zapisy w sposób jasny i jednoznaczny pozwalały walczyć z nieuczciwymi wykonawcami usług leśnych,
– rola pozacenowych kryteriów oceny ofert, w szczególności kryterium samodzielnej realizacji kluczowych elementów (części) zamówienia,
– kosztorysowanie stawek na usługi leśne,
– w opinii wykonawców usług leśnych brak jest jasnej i jednolitej polityki LP wobec wykonawców usług leśnych.
W wyniku spotkania przyjęto następujące ustalenia:
– zostanie rozważone powołanie zespołu do opracowania rekomendacji, dotyczących udzielania zamówień na usługi leśne oraz do wypracowania check listy do wykorzystania podczas kontroli wykonawców,
– nadleśnictwa zostaną zobligowane do przeprowadzania cyklicznych kontroli i bieżącej weryfikacji realizacji zapisów umownych.